Home » » SAH ANWAR AGEN YAHUDI- PATUT LA PERANGAI JAHAT MCM YAHUDI SI ANWAR PELIWAT JUBUR NI

SAH ANWAR AGEN YAHUDI- PATUT LA PERANGAI JAHAT MCM YAHUDI SI ANWAR PELIWAT JUBUR NI

Written By LAILANATASHA on Saturday, May 21, 2011 | 10:31 PM

Rahimi Dedah Dokumen Rahsia Anwar !


AIDCNews – 21/05/11 – “Kita akan dedah (dokumen-dokumen ini dengan) lebih detail lepas ini..”, kata Muhamad Rahimi Osman, bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika diwawancara AIDC Production di Kuala Lumpur, baru-baru ini.
Muhamad Rahimi dalam Utusan Malaysia, 12 Februari lalu menyebut beliau mempunyai bukti kukuh berhubung dakwaan terhadap hubungan bekas majikannya itu dengan Amerika Syarikat (AS) khususnya pertubuhan-pertubuhan Yahudi.
Dalam ceramahnya di Kampung Jalan Kebun, Shah Alam, Rahimi, sebelum ini mencabar Anwar mendedahkan sumber kewangan yang diperolehinya untuk mengendalikan sebuah pejabat di Washington DC yang didakwa menelan kos operasi kira-kira RM6 juta (AS$2 juta) setahun.
Dakwanya, jumlah kos operasi pejabat itu yang didaftarkan dengan nama Anwar Ibrahim Consulting Associate (AICA) adalah besar dan tidak mungkin mampu dibiaya oleh Anwar yang hanya berjawatan ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang Dewan Rakyat. Klik di sini
Ketika ditemui krew kami, Rahimi menunjukkan sekurang-kurangnya 14 fail dokumen yang telah disusun atur. Setiap fail dokumen itu sekurang-kurang mengandungi 50 hingga 200 muka surat.
Dokumen National Endowment for Democracy (NED)
“(Dokumen) ini adalah kegiatan Anwar di National Endowment for Democracy (NED). NED ni yang kita tahu, memang di belakangnya adalah Yahudi”, kata Rahimi sambil membelek-belekkan dokuman fail bertajuk ‘Anwar dan NED’ kepada kami.
Menurut penulis buku, Hernando Calvo Ospina, NED ditubuhkan dalam kongres Amerika Syarikat (AS) pada tahun 1983 sebagai menggantikan peranan rahsia CIA untuk ‘mengambil alih’ sesebuah negara dalam pilihanraya umum seperti yang berlaku di Haiti.
Dalam pilihanraya umum Haiti pada tahun 1990, NED telah membelanjakan $36 juta untuk menyokong calon pilihan mereka, Marc Bazin, seorang tokoh politik pro-Yahudi yang pernah bekerja sebagai pegawai bank Dunia. Klik di sini
Anwar, semasa menetap di AS pada tahun 2005-2007 pernah bekerja dengan Bank Dunia sebagai Konsultan Institut Bank Dunia, semasa Paul Wolfowitz, seorang zionis yang menjadi Presiden institut itu. Klik di sini

NED Board - Dari kiri, Anwar Ibrahim (Panelis), Tom Donahue (Naib Pengerusi NED), Judy Shelton (Ahli lembaga Pengarah NED) , Senator US, Bill Brock (bekas Pengerusi NED ), Lorne Craner (Presiden IRI /Yahudi), Zainab Bangura, (Panelis) , Robert Miller (Bendahari NED), Jean Bethke Elshtain (Setiausaha NED /Yahudi),Ellie Larson (Pengarah Eksekutif Solidarity Center) , John Earl Haynes (Perpustakaan Kongres Amerika, Bahagian Manuskrip), Carl Gershman (Presiden NED/Yahudi) , Howard Wolpe (ahli lembaga Pengarah NED / Yahudi) ,Tom Daschle Ahli Lembaga Pengarah NDI/Yahudi) , Gregory Meeks (ahli Lembaga Pengarah NED) , Ken Wollack (Presiden NDI/Yahudi) , John Sullivan (Pengarah Eksekutif CIPE) dan Donald Payne (bekas Ahli Lembaga Pengarah NED)

Dalam masa yang sama, Anwar turut dilantik sebagai panel pemikir NED, sebuah institusi ‘demokrasi’ yang didominasikan oleh Yahudi.
Dokumen Foundation For The Future
“Ini (pula dokumen) Foundation For The Future yang kita ada..dan banyak lagi yang kita akan dedahkan”, kata Rahimi sambil menunjukkan fail tersebut.
“Dokumen ini adalah ketika Anwar menjadi chairman Foundation For The Future..dan kalau kita tengok dalam list ini, ada nama Shaha Riza yang kita tahu Shaha Riza ini (adalah) girlfriend kepada Paul Wolfowitz ketika itu.
“Ini membuktikan hubungan Anwar dengan Wolfowitz”, katanya.
Walaupun Anwar pernah menafikan Foundation For The Future sebuah organisasi yang dipengerusikannya mempunyai kaitan dengan agenda AS [klik di sini], namun Jabatan Negara AS membuktikan sebaliknya.
Jurucakap dari Jabatan Negara AS pada 2 Februari 2006 mengeluarkan kenyataan bahawa pelantikan Anwar Ibrahim sebagai Ahli Lembaga Pengarah Foundation For The Future dibuat oleh pihak mereka. Klik di sini
Penglibatan Anwar dalam yayasan itu menjadi satu isu di Malaysia, sekitar Mei 2007, apabila Utusan Malaysia mendedahkan Anwar turut terlibat dalam menyelamatkan imej mentornya, Paul Wolfowitz, ketika itu Presiden Bank Dunia dengan menghantar surat untuk memindahkan teman wanita zionis itu, Shaha Riza ke Foundation For The Future.
“David Corn dalam blognya yang tersiar di laman web The Nation itu menyatakan bahawa pada 1 Oktober lalu, Anwar telah menulis kepada seorang pembantu kanan Wolfowitz di Bank Dunia, Robin Cleveland meminta supaya dipindahkan Shaha dari Jabatan Negara kepada Foundation for the Future”, Klik di sini
Bukti penglibatan Anwar dalam bentuk surat didokumenkan dalam laporan penyiasatan Bank Dunia bertajuk “Ethics Committee Case No 2 and President Papers”. Klik di sini
Pada Julai 2010, sebuah yayasan, The Government Accountability Project (GAP) yang berpengkalan di Washington DC telah mengeluar satu laporan terperinci mengenai penglibatan Anwar Ibrahim, Paul Wolfowitz dan Shaha Riza dalam Foundation For The Future.
Laporan itu bertajuk ” The Foundation for the Future: What FOIA Documents Reveal”. Klik di sini
Dalam laporan itu, Anwar didakwa bersubahat dengan rakan baiknya, Paul Wolfowitz mengelirukan Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri Amerika Syarikat (AS) berhubung dana Foundation For The Future. Klik di sini
Dokumen AccountAbilty
Muhamad Rahimi juga turut menunjukkan satu lagi dokumen surat Anwar kepada Robert Zoellick, Presiden baru Bank Dunia menggantikan Paul Wolfowitz yang sebelum ini mengundurkan diri akibat skandalnya dengan Shaha Riza.
“Ini satu contoh surat Anwar kepada Robert Zoellick, rakan Anwar di luar negara, Presiden Bank Dunia”, katanya.
Surat Anwar itu menggunakan kepala surat AccountAbilty, satu organisasi yang berpengkalan di London dan AS yang beliau menjadi Presiden Kehormat institut itu [klik di sini] telah dihantar kepada Robert Zoellick pada 18 September 2007
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger