Home » » DIROGOL SAMPAI HILANG INGATAN

DIROGOL SAMPAI HILANG INGATAN

Written By LAILANATASHA on Saturday, March 3, 2012 | 10:23 PM

Arab Saudi mencatatkan penderaan amah yang sangat teruk...Dalam bulan ini sahaja beberapa orang amah telah didera seperti dipotong bibir..Kejadian terbaru ini amah dirogol sampai hilang ingatan.Dia dirogol berulang-ulang kali......Mana perginya pemikiran waras Pak Arab ni.....????
KANDARA, Arab Saudi – Seorang pembantu rumah Indonesia hilang ingatan selepas dia berulang kali diseksa dan dirogol dua majikannya di Arab Saudi, lapor sebuah akhbar semalam. Menurut akhbar Jawa Pos, dia ditemui oleh beberapa amah Indonesia lain dalam keadaan menyedihkan di sebuah jambatan di sini, Jeddah.

Nasib malang yang menimpa pembantu rumah itu dikenali sebagai Nina berumur dalam lingkungan 20-an dan berasal dari Karawang, Jawa Barat, diceritakan oleh sekumpulan amah Indonesia yang tinggal di bawah jambatan Kandara kepada seorang wartawan akhbar Jawa Pos.

Jambatan tersebut menjadi tempat tinggal amah-amah Indonesia yang senasib dengan Nina.

Menurut seorang amah di jambatan itu, Hani Marsiana, Nina ditemui dua minggu lalu dalam keadaan tidak bermaya dengan tubuhnya mempunyai kesan dipukul.

Hani berkata, Nina ditemui oleh beberapa amah Indonesia yang tinggal di bawah jambatan dan mereka merawatnya sehingga dia kembali waras tapi masih trauma dengan kejadian menimpanya.

Menurutnya, selepas badannya mula bergerak dan mampu duduk, amah-amah Indonesia lain mula bertanya mengenai kisah hidupnya.

Dia berkata, Nina menceritakan pada mulanya dia diperkosa oleh seorang majikan Arab menyebabkannya meninggalkan majikannya itu.

Nani kemudiannya diperkosa oleh seorang oleh warga Mesir selepas terpedaya dengan jaminannya untuk membantunya.

Hani berkata, Nani kemudiannya dibuang oleh warga mesir itu di kawasan Kandara.

“Nina ini diturunkan dari mobil (kereta) Camry oleh orang Mesir itu,” katanya.

“Kasihan sekali amah-amah di sini. Mereka tidak (diberi) gaji selama berbulan-bulan, bahkan ada yang diseksa, diperkosa dan dibuang ke jambatan Kandara,” ujar seorang lagi pembantu rumah Indonesia, Rokib
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
March 3, 2012 at 10:49 PM

Malaysia jauh lebih baik, bersyukurlah jika erpeluang ke malaysia dan bekerjalah dengan penuh tanggung jawab, insyaallah malaysia dah banyak berjas pada org indonesia

Anonymous
March 4, 2012 at 5:03 PM

amat setuju . .Malaysia bumi bertuah

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger