Home » » NORA DANISH TERIMA ADY PUTRA DALAM HIDUPNYA

NORA DANISH TERIMA ADY PUTRA DALAM HIDUPNYA

Written By LAILANATASHA on Thursday, March 1, 2012 | 1:53 AM

SEJAK memegang status janda, pelakon jelita Nora Danish tidak pernah lekang dengan pelbagai cerita sensasi, baik yang berkaitan dirinya ataupun tempias cerita bekas suaminya.
Nora Danish Mohd. Hanif yang bakal mencecah usia 30 pada 7 Mac ini juga dikatakan rapat dengan penjaga gawang pasukan bola sepak kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat.
Bagaimanapun Nora yang ditemui pada lokasi penggambaran filem Aku Terima Nikahnya di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya, baru-baru ini berkata, dia tidak pernah keluar dengan Khairul Fahmi atau Apek.
Tetapi, ibu kepada Putra Rayqal Ramli Rizal Ashram itu pernah menghantar mesej kepada Apek di laman sosial Tweeter, itu pun hanya sekali sahaja.
“Nora tidak pernah bertemu atau bercakap dengan Apek. Cuma sekali itu saja Nora tweet penjaga gol itu, sama macam peminat lain buat jugak.
“Tapi lain pula cerita yang keluar. Nora harap tukang sebar berita itu sudah-sudahlah buat gosip tanpa bukti kerana ia melibatkan ramai orang. Dia ada keluarga. Apa kata keluarganya bila keluar cerita begitu,” katanya dengan nada kecewa.
Meskipun terasa hati dan kecewa dengan berita yang tidak benar mengenai dirinya, Nora tetap ingin terus bergiat dalam bidang seni kerana ia merupakan punca pendapatannya masa kini.
Nora yang memegang watak sebagai Arlisa dalam filem pertama arahan Eyra Rahman itu berkata, buat masa kini tumpuannya hanya pada kerjaya.
“Sebagai ibu tunggal, Nora perlu bekerja keras mencari nafkah untuk anak. Nora malas untuk fikir perkara yang boleh menyesak kepala seperti gosip yang tidak berasas itu.
“Biarlah apa orang nak kata, sebab Nora tidak berupaya untuk menutup mulut mereka. Tapi mereka perlu ingat, apa yang mereka buat pada orang, tentu ada balasan daripada Yang Maha Esa, cuma cepat dan lambatnya sahaja,” katanya tenang.
Dalam pada itu, Nora tetap tidak menolak takdir jika bertemu jodoh dalam waktu terdekat, namun kali ini dia lebih berhati-hati memilih calon suami.
Kata Nora, biarpun sering berpasangan dengan ramai pelakon lelaki namun hatinya tidak terlintas untuk menjalin hubungan percintaan.
“Mana-mana rakan artis yang pernah bekerjasama dengan Nora adalah sahabat, baik lelaki atau wanita. Lagipun bidang seni kita bukanlah besar mana.
“Setakat ini Nora tidak pernah jatuh hati pada mana-mana hero yang berpasangan dengan Nora. Soal jodoh, Nora serah pada takdir. Kalau boleh biarlah bakal suami seorang yang beriman, bertanggungjawab dan dapat membimbing Nora sebagai isteri solehah,” katanya lagi.
Nora nikah beberapa kali
Apabila ditanya bagaimana perasaannya ketika menanti Johan, lakonan Ady Putra melafazkan akad nikah untuk menyuntingnya sebagai isteri, pemegang watak Arlisa itu berkata, dia sedikit pun tidak teruja untuk adegan majlis akad nikah kerana sudah beberapa kali melalui fasa itu.
“Ini bukan kali pertama Nora bernikah sewaktu berlakon. Sudah beberapa kali juga. Jadi perasaan teruja itu tidak ada, sekadar menghidupkan watak sahaja.
“Menjadi isteri kepada Ady Putra adalah kali kedua, pertama dulu sewaktu drama Tentang Dhia. Sejak drama itu, Nora banyak mendapat tawaran watak yang lebih serius. Tiada lagi watak gadis remaja yang ceria,” kata Nora ketawa.
Malah populariti Tentang Dhia juga menyebabkan pengarah dan produser mula buka mata tentang bakat lakonan Nora dan tidak hanya tertumpu pada satu karakter sahaja.
Kata Nora, perubahan karakter yang dibawa turut menyebabkan dia perlu banyak melakonkan adegan yang bersentuhan dengan pasangan pelakonnya.
“Dulu Nora berlakon watak ceria, jadi tidak memerlukan banyak sentuhan badan. Sekarang ini bila watak serius, banyak pula kena bersentuhan dengan pelakon lain. Mula-mula memang malu tapi disebabkan itu kerjaya, Nora kena lakukan yang terbaik.
“Alhamdulillah, antara Nora dengan Ady sudah ada keserasian sejak Tentang Dhia, jadi tidaklah kekok untuk filem Aku Terima Nikahnya. Nora harap filem ini dapat mencetus fenomena seperti drama juga,” harapnya.
Menurut Nora, dia bersetuju berlakon Aku Terima Nikahnya, filem ketiganya dengan Metrowealth Pictures kerana skrip dan barisan pelakonnya menarik.
Sebelum ini Nora pernah berlakon filem Jangan Pandang Belakang Congkak 2 dan Cuti-Cuti Cinta terbitan syarikat berkenaan.
“Nora terima bukan sebab orang kata gandingan kami serasi. Kalau nak ikutkan, ada beberapa produksi yang nak gandingkan Nora dengan Adi tapi bila tengok skrip Aku Terima Nikahnya, Nora tertarik.
“Jalan cerita filem ini menarik. Sebab itu Nora tidak mahu melepaskan peluang. Harap-harap gandingan kali ini lebih menjadi dan lakonan Nora mampu meninggalkan kesan kepada penonton,” katanya.
Ady Putra suami penyayang
Watak baik dan jahat sudah sering dilakonkan oleh Ady Putra. Namun watak Zikir lakonannya menerusi drama Tentang Dhia amat memberi kesan dan berjaya menyentuh hati ramai penonton wanita.
Kesan daripada watak itu, Ady terus diberi peranan sebagai suami penyayang dalam filem Aku Terima Nikahnya.
Kali ini Ady tidak sahaja penyayang, malah dia juga perlu melakonkan watak suami yang tidak menghiraukan perasaan isteri.
“Dalam filem ini saya perlu menonjolkan dua karakter, satu penyayang dan satu lagi suami yang tidak ingat isteri. Saya akan buat yang terbaik untuk menjadi suami penyayang supaya penonton turut merasai kebahagiaan itu.
“Jika lakonan itu dapat memberi ketenangan kepada penonton yang bermasalah dan kemudian mereka cuba mengatasinya. Ia merupakan bonus kepada saya. Lakonan ini selain hiburan, ia juga boleh dijadikan medium berdakwah,” katanya.
Menurutnya, watak Johan yang dibawa bukan sahaja menjadi suami yang didamba oleh semua wanita malah ia juga boleh membuat kaum hawa skeptikal kepada karakter tersebut.
“Waktu watak penyayang mungkin orang suka pada Johan. Tapi setelah dia menghadapi kemalangan dan hilang ingatan terhadap Arlisa, mungkin ada sedikit kebencian kepadanya.
“Ketika hilang ingatan itulah, Johan merasakan apa yang dibuat oleh isterinya amat menjengkelkan kerana Arlisa asyik memaksanya mengingati memori silam. Waktu itu memang kasihan pada Arlisa kerana ada suami yang tidak mengenalinya,” cerita Adi.
Pelakon filem Bollywood, Don 2 itu berkata, sejak gandingannya dengan Nora dalam drama Tentang Dhia, banyak tawaran mendatang untuk dia melakonkan watak sebagai suami.
Kata Ady, dia tidak kisah watak apa yang ditawar asalkan jalan cerita sesebuah drama atau filem itu menarik.
“Selagi ada kudrat dan jadual tidak bertindih, saya pasti terima tawaran tersebut asalkan jalan ceritanya menarik dan watak yang diberi berbeza.
“Biarpun orang pernah tengok gandingan saya dengan Nora dalam drama, tapi kali ini karakter kami berbeza. Sebenarnya, gandingan ini membebankan juga kerana kami perlu berikan yang lebih baik daripada apa yang pernah ditonton sebelum ini,” katanya.
Duta umrah
Sejak mengerjakan umrah pada Ogos tahun lalu bersama isteri, ibu dan mertua, Adi Putra sering mengimpikan untuk menjejak kaki ke tanah suci Mekah lagi.
Nampaknya niat murni Ady itu bakal termakbul untuk melakukan ibadat umrah buat kali kedua dengan syarikat Triways Hujjaj pada 28 Mac hingga 7 Mei ini.
Ady Putra atau Mohamed Hadi Putera Halim yang baru menyambut hari kelahiran ke 31 pada 26 Februari lalu, bukan sahaja melakukan umrah, malah pemergiannya ke sana sebagai duta Triways Hujjaj.
“Selepas pergi umrah tahun lalu, saya memang menyimpan niat untuk pergi lagi ke sana. Tak sangka rakan-rakan dari syarikat dulu tawarkan saya untuk serta mereka dalam Triways Hujjaj.
“Sekali lagi saya ditawar untuk menjadi duta bersama dengan Imam Muda musim pertama, Hizbur Rahman Omar Zuhdi. Alhamdulillah, saya bukan sahaja dapat mengerjakan umrah, malah dapat membantu jemaah. Saya memang tidak sabar untuk ke sana,” katanya tersenyum.
Pelakon berkarakter itu juga turut memberitahu, jika ada rezeki, pada tahun ini juga dia akan menunaikan fardu haji, rukun Islam yang ke lima.
“Dalam keadaan sihat inilah, saya perlu melaksanakannya. Lagipun kalau mampu kenapa mesti tangguh niat suci itu. Saya mahu mengimbangi kehidupan dunia akhirat agar setara kerana ajal dan maut boleh datang tanpa diduga.
“Selama ini saya bersyukur dengan segala nikmat yang diberiNya. Pada yang ingin melakukan ibadah umrah bersama-sama saya dan Hizbur, amat dialu-alukan kerana di sana kita semua serupa. Tidak ada gelaran artis, datuk atau tuan, semua sama,” katanya tersenyum.
SUMBER: UTUSAN MALAYSIA
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger