Home » » FOTO-FOTO SEKITAR HIMPUNAN DUDUK & JILAT 1.0 !! FOTO SX !!

FOTO-FOTO SEKITAR HIMPUNAN DUDUK & JILAT 1.0 !! FOTO SX !!

Written By LAILANATASHA on Tuesday, May 15, 2012 | 8:17 AM





SHAH ALAM: “Duduk, makan dan agih aiskrim percuma,” itulah gimik kempen yang diadakan di Dataran Shah Alam petang tadi dengan lebih 200 batang aiskrim pelbagai perisa dan jenama diedar kepada para pengunjung yang melalui kawasan berkenaan.

Dengan kira-kira 20 petugas yang turun untuk mengagihkan aiskrim tersebut, Pengerusi Kempen Aiskrim 1Malaysia, Rafi Awang Kecil berkata, tujuan ia diadakan bukan untuk menyindir Ahli Dewan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa Mohamed Azmin Ali. 



Bagaimanapun, ia sekadar untuk memberi aiskrim percuma dan mahu ia dimakan di tempat terbuka dan bukannya di tandas. Sambil berseloroh beliau berkata, “lepas makan jangan tak balik rumah”. 

Katanya, kempen ini akan diteruskan di kawasan Dewan Negeri (Dun) Bukit Antarabangsa dan gimik ‘aiskrim percuma’ akan diadakan.

“Kita bagi aiskrim percuma, duduk dan agih sampai bersih. Tujuan nak beritahu agar makan aiskrim di tempat terbuka dan bukannya di tandas.

“Ini kempen 1.0, lepas ni 2.0 yang kita adakan di Dun Bukit Antarabangsa. Hari ini permulaannya. Tak kata ia simbolik kepada Azmin, tapi kalau makan aiskrim jangan sampai tak balik rumah,” katanya sambil berseloroh. 

Azmin sebelum ini dikaitkan dengan video dan foto lucah yang menghias muka depan akhbar Utusan Malaysia pada minggu lalu.

Namun dakwaan tersebut dinafikan Azmin dan mendapat sokongan daripada rakan-rakannya dalam PKR.

Pemberian aiskrim percuma itu turut mendapat sambutan baik para pengunjung, namun berlaku kesesakan lalu lintas di kawasan berkenaan sehingga dibantu seorang polis trafik.

Turut kelihatan kelibat Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps) Hamidzun Khairuddin.

Tidak ketinggalan, rakan-rakan media yang membuat liputan juga menerima aiskrim pelbagai perisa secara percuma.

Dan berikut adalah petikan dari media KLPOS yang mengulas tentang kempen ini :

SHAH ALAM 14 Mei - Kempen 1Hari Makan Aiskrim Duduk dan Jilat yang berlangsung petang tadi turut mendapat perhatian apabila kelihatan sebuah kereta rasmi Ahli Parlimen Ampang turut memberhentikan kereta menerima aiskrim yang diberikan beberapa individu yang menyertai kempen tersebut.

Orang ramai yang turut serta dalam kempen ini menyambut baik sokongan yang diberikan 2 pegawai Ahli Parlimen Ampang itu malah pihak penganjur turut merancang untuk meneruskan kempen ini di kawasan yang diwakili YB. Zuraida Kamaruddin.

Kempen 1Hari Makan Aiskrim Duduk dan Jilat yang dianjurkan beberapa Aktivis Badan Bukan Kerajaan (NGO) diketuai Rafi Awang Kechik turut dihadiri beberapa masyarakat setempat.

Menurut Rafi, Kempen ini tiada kaitan dengan mana-mana unsur berkepentingan politik dan terpulang kepada hak masing-masing untuk mentafsir penganjuran tersebut.

Turut hadir memberi sokongan termasuklah Pengerusi GAPS, Hamidzun Khairuddin.


Tq-aakj
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger