Home » » KHALID !! MUSNAHKAN KUIS SELEPAS UNISEL

KHALID !! MUSNAHKAN KUIS SELEPAS UNISEL

Written By LAILANATASHA on Thursday, January 17, 2013 | 11:16 AM


Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor

Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor atau lebih dikenali sebagai KUIS merupakan sebuah Institusi Pengajian Tinggi Islam milik sepenuhnya Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) yang ditubuhkan di bawah akta IPTS 1996. Penubuhannya secara rasmi pada 15 Februari 1995 semasa Selangor dibawah pemerintahan Barisan Nasional membuktikan komitmen kerajaan negeri dalam membangunkan  agenda pendidikan dan kecemerlangan ilmu.  Namun apabila Selangor jatuh ketangan pakatan haram maka nasib KUIS  terutama pelajar dan kakitangan bertukar menjadi mimpi ngeri.

 
Menteri Besar Pakatan Haram, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim didakwa gagal melaksanakan tanggungjawabnya untuk memelihara dan membangunkan KUIS  milik kerajaan negeri seperti yang diamanahkan oleh rakyat kepada beliau. Kegagalan Abdul Khalid itu jelas dilihat menerusi dasar pentadbirannya terhadap Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) yang dikatakan mengalami kemerosotan daripada segi kewangan termasuklah bilangan pelajar. Khalid sepatutnya mengambil perhatian mengenai situasi yang berlaku terhadap KUIS ketika ini selain mencari jalan penyelesaian sewajarnya bagi mengelakkan IPT itu merudum seperti yang berlaku terhadap Universiti Selangor (Unisel) sebelum ini. Khalid sehingga kini difahamkan tidak berbuat apa-apa untuk memulihkan prestasi KUIS selain memulihkan keyakinan para pelajar termasuklah kakitangan kolej universiti itu yang sebelum ini menyerahkan memorandum mengenai permasalahan yang dihadapi oleh IPT tersebut. Mereka yang menghantar memorandum berkenaan  mewakili 200 pensyarah dan kakitangan KUIS kini terpaksa berhadapan dengan tindakan oleh pihak pengurusan kolej universiti itu. Jelas dan nyata bahawa  kemerosotan prestasi KUIS dan Unisel ketika ini berpunca daripada pentadbiran  Khalid yang dilihat lebih ‘politiking’ dalam apa juga perkara membabitkan soal kepentingan rakyat di negeri ini. Ini adalah bukti ketidakmampuan pakatan haram dalam menguruskan pentadbiran negeri khususnya dalam soal pendidikan rakyat.

 
Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) sekali lagi mengundang kontroversi apabila pihak pengurusannya didakwa membekukan kenaikan gaji tahunan kakitangan sejak 2011. Selain kenaikan gaji tahunan, pihak pengurusan juga didakwa gagal melaksanakan pelarasan gaji pada kadar 13 peratus membabitkan lebih 400 kakitangannya yang sepatutnya dikuatkuasakan pada tahun lalu. Ianya  telah menyebabkan sebilangan besar kakitangan kolej tersebut tidak berpuas hati dengan pihak pengurusan yang dikatakan sering menjadikan kedudukan kewangan defisit sebagai alasan kenaikan gaji tahunan mereka tidak dapat dilakukan. Tindakan 200 orang ahli akademik dan kakitangan KUIS menghantar memorandum kepada Rektor nya juga merupakan kemuncak kepada kegagalan demi kegagalan pentadbiran regim pakatan Dap, Pkr dan Pas di Selangor.
KUIS1


Setelah Yayasan Selangor merobohkan asrama pelajar miskin di Kg Pandan, UITM Selangor tidak diluluskan pembinaannya, UNISEL mengalami kerugian puluhan jutaan ringgit, kini KUIS pula menerima bahana kelemahan pentadbiran Khalid Ibrahim. Pakatan haram ternyata tidak mampu mentadbir negara kerana  walaupun sebuah Institusi Pengajian Tinggi mereka tidak mampu uruskan dengan baik. Oleh itu rakyat Selangor wajib berjihad pastikan Selangor kembali ke tangan Barisan Nasional bagi menjamin kesejahteraan dan kemajuan Selangor.

SAYANGI SELANGOR
YAKINI  BN

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger