Home » » 3 Keling: Roh Altantuya Menangis Difitnah Mengandung

3 Keling: Roh Altantuya Menangis Difitnah Mengandung

Written By LAILANATASHA on Tuesday, February 26, 2013 | 8:00 PM






MI pernah dedahkan satu episod khianat angkara 3 serangkai yang berhajat ingin menjatuhkan PM. Keling pertama MI dah dedahkan iaitu penyiasat persendirian terhebat ciptaan Anwar, Balasundram. Kali ini tiba pula giliran hero keling kedua,  Deepak Karpet. 




Siapa yang tak kenal dengan dia, rata-rata orang Melayu gemar gunakan dia. Bukan Deepak tapi karpet tu. Tak perlu nak sentuh panjang lebar tentang keling sorang ni. Semua orang tahu pe'il (perangai) si Deepak yang separuh mati mencari kawan yang boleh membantunya menyelesaikan hutang yang berjuta ringgit.

Dengan rasa rendah hati dan rela paksa, beliau kini bekerjasama dengan Bala cuba memporak-perandakan kerajaan pimpinan Najib. Kita tahu Deepak bukanlah seorang yang berhati mulia. Beliau seorang yang mementingkan diri sendiri, baik kepada kawan mahupun kepada lawan. 
Khabarnya dulu dia memang seorang yang rapat dengan Razak Baginda hinggakan Razak mati pucuk pun dia dapat tahu. Macam mana boleh tahu? Dah try ke? Sekarang dia tuduh pula si Razak ada kaitan dengan kematian Altantuya.







Tuduhan Deepak tidak cukup setakat itu, malah beliau cuba mencipta fitnah baru mengatakan Altantuya sedang mengandung anak PM. Walaupun PM telah bersumpah bahawa beliau tidak mengenali Altantuya, itu semua bukan penghalang bagi Deepak melebarkan lagi fiksyen beliau. Bagaimana beliau tahu Altantuya mengandung? Adakah beliau penyumbang kepada sebab Altantuya mengandung lalu cuba mencari jalan menghapuskannya? 

Deepak sengaja mencipta satu cerita ala-ala filem tamil dimana seseorang menteri atau polis contohnya dengan mudah dibodoh-bodohkan oleh watak jahat sepertinya. Jadi Deepak cuba adaptasikan filem tamil ke dalam senario kehidupan di negara ini dengan harapan ianya berjaya. Poorah!!!

Gagal dengan tipu daya pertama, Deepak beralih angin. Beliau ingin mencari bau badan yang sama dengannya, ala ala bau kari kaw punya. Pencariannya tidak sia-sia kerana kerana Bala juga sedang berdepan masalah yang sama dengannya...duit dan hutang. 

Deepak terkenal kerana hutangnya yang berjuta. Dengar khabar karpetnya yang tak laku telah bertukar menjadi tikar mengkuang dengan sendirinya dek terlalu lama tersimpan di stor. Manakala keling penyiasat ini pulak sedang mencari penaja yang sanggup menggantikan duit RM50 ribu yang dilesapkan walhal patut diberikan kepada Altantuya.  

Dua keling penghutang berjanji sehidup semati akan menumbangkan kerajaan yang ada. Tapi itu bukanlah matlamat mereka, matlamat utama adalah duit. Siapa yang sanggup berhabis harta semata-mata untuk sebuah kenyataan kosong, situlah yang akan mereka tuju. 

Jelas, hanya PKR saja yang rela membiayai dua keling tersepit demi satu putar belit. BN bukan sebodoh PKR. Biarlah segunung tohmahan yang dilempar, tetap yakin itu semua satu reka cipta dari parti yang sememangnya berpaksi pada fitnah untuk meneruskan hidup. 

Anwar sebagai master mind PKR tidak nampak adanya muka-muka Melayu yang boleh diperalatkan selain 3 keling ini. Ini kerana ramai Melayu mula sedar dan muak dengan permainan Anwar yang jijik. Sebenarnya Bala dan Deepak bukanlah beria-ia sangat nak tolong PKR. 

Oleh kerana Anwar dah janjikan bayaran yang lumayan serta akan menanggung seluruh keluarga dua keling ini, maka dengan pantas dan cekap mereka menyambar peluang yang ada. Tambahan pulak Anwar telah menyediakan tabung akhirat untuk waris mereka. Bertambah-tambah sukanya. PKR dah sediakan dana akhirat untuk kafir...Pas ada?

Bagaimana busuknya hati Deepak walaupun menjunjung kitab suci Hindu, tetap tidak akan menjadi putih seperti giginya, begitulah busuknya rancangan beliau. Hatinya lebih hitam dari kulitnya yang terbakar. Deepak akan menggunakan plan B jika hasrat 'sucinya' hendak menumbangkan kerajaan tak berjaya. 

Apa dia plan B?  Dia akan gunakan Bala untuk meringankan bala yang ditanggung. Deepak dah bersiap-siap dengan kamera tersembunyi untuk merakam gambar  sensasi Bala yang akan digunakan sebagai black mail. Biar Bala terus ditimpa bala, yang penting dia selamat.  

Bagaimana pula dengan watak keling yang ketiga?    

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger