Home » » Bo La Weiii!! Eddie Hamid Kena Kecam DEngan Penganut Fanatik PAS

Bo La Weiii!! Eddie Hamid Kena Kecam DEngan Penganut Fanatik PAS

Written By LAILANATASHA on Friday, March 8, 2013 | 11:27 AM


eddie hamid

Sebenarnya ramai rakyat Kelantan marah ke.. atau penyokong tegar PAS Kelantan yang termakan cili maka tersedak dan terasa pedasnya. Sudah sampai masanya penyokong PAS membuka mata  terhadap ketidakwibawaan dan ketidakmampuan PAS mentadbir negeri. Sesungguhnya kita yang menentukan untung nasib kita sendiri. Apabila kita memilih kerajaan PAS yang tidak mampu mentadbir akhirnya kita dan anak cucu kita yang terpaksa menanggung derita itu. Maka bangkitlah rakyat semua menentang PAS keran Islam yang PAS bawa bukan berlandaskan Islam sebenar. Islam PAS sekadar mengikut pendapat Nik Aziz yang mana menurut Nik Aziz , Allah itu mencarut dan samseng. Islam yang sebenar berlandaskan Alquran dan Hadis sahih.
'Ramai yang marah saya terutamanya, rakyat Kelantan," akui penyanyi dan komposer terkenal, Eddie Hamid berhubung lagu ciptaan terbarunya, Bo La Wei, yang mengundang kontroversi.
Malahan keluarganya turut terkena tempias yang sama sehingga dia dilarang untuk pulang ke kampung (Kelantan) buat sementara waktu.
"Pada mulanya saya takut juga. Tetapi saya nak balik juga dan tengok sendiri bagaimana lagu ini mencetus fenomena di Kelantan," kata Eddie.
Lagu ciptaannya bersama Datuk Supardi yang dimuat naik menerusi YouTube sejak tiga minggu lalu itu ternyata mengundang kemarahan ramai dengan pelbagai komen negatif di laman sosial tersebut.
Laman Facebooknya turut dibanjiri komen-komen negatif yang tidak berpuas hati dengan pembikinan lagu itu. 
Namun begitu komposer yang pernah popular dengan lagu, Halimah Jongang, ini berkata niatnya hanya untuk menyedarkan anak-anak Kelantan supaya berubah ke arah yang lebih baik.
"Saya terpanggil untuk menghasilkan lagu setelah melihat kemunduran Kelantan yang diperintah Pas sejak dahulu lagi.
"Lagipun peluang pekerjaan yang terhad menyebabkan anak Kelantan ramai berhijrah ke luar untuk mencari rezeki," kata Eddie kepada Zass, semalam.
Lagu tersebut dicipta khas sempena Perhimpunan Anak-anak Kelantan anjuran Barisan Nasional (BN) di Stadium Putra Bukit Jalil pada 17 Februari lalu, Eddie berkata, tiada sebarang unsur paksaan untuknya mencipta lagu itu walaupun mendapat tentangan ramai.
"Suka atau tidak, ia kerjaya saya. Ini periuk nasi kami," tegasnya. Eddie juga mendedahkan dia kini dalam proses mencipta lagu baru, Untukmu Najib, yang berkisarkan perjalanan hidup Perdana Menteri Negara itu sejak zaman kanak-kanak sehingga kini.
Bo la weiii
Ore Kelate, mari kito renung, tilik dan pande
Staro mano nasib kito maso depe, kalu takdok perubahe
Lamo benar kito dok nati tengok tehe sobar
Oghe ramai puak demo tak hira, janji sokmo tiap penggal
Bo la weiii
Dok acu cubo, sapa loni kito takdok gapo-gapo
Perit sengoti sapa putih anok mato, baik kito alih raso
Kalulah gini tokleh silap serupo dulu-dulu lagi
Toksir kena tipu acap-acap kali, pilihlah hok tunai janji
Serabuk dale perut kena tubik cari make
Demo ni sikit rabuk tok mikir ko ore Kelate
Buko paip air tengok-tengok air kuning
Jange key nak minum, nak mandi pun raso rusing
Bo la weiii
Habis bukit bukau demo sodok demo jual
Sapa ke Ladang Rakyat demo kutip demo gada
Dengar pulok khabar demo gomo tanah bandar
Oghe muda sesal pade bola pun demo gaha
Sapa sudoh tiko kito bangun bangkit asal
Pakat kito kira hok lama kito tukar
Buat perubahe lebih molek lebih comel
Supo tempat oghe, anak cucu pun tupey seney
Bo la weiii



Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
March 8, 2013 at 11:57 AM

Caya la Abg Eddie.....itu la kerja pakatan ranap ni...bila orang tak sokong dia....mula la nak kata mengata dan mencarut kat orang yg tak sokong depa tu.......ingat semua artis ni sokong si malaun pr tu ke ?

Anonymous
March 9, 2013 at 8:22 PM

Terbaik lah ore klate loni

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger