Home » » Cina Mahu Kuasa Politik Dan Ekonomi

Cina Mahu Kuasa Politik Dan Ekonomi

Written By LAILANATASHA on Thursday, November 7, 2013 | 10:48 AM





Lagu perkauman nyaring dimainkan oleh bangsa Cina dalam usaha untuk menghapuskan kekuasaan Tuan Tanah Melayu. Perancangan yang cukup rapi diatur oleh mereka untuk menganiaya bangsa Melayu dan agama Islam. Bangsa Melayu terlalu baik, lembut dan bertimbangrasa. Menyedari ini merupakan kelemahan utama bangsa Melayu maka mereka telah menyusun strategi untuk terus menggempur “Tuan Tanah Melayu” setelah operasi secara keras dan fizikal pengganas komunis mereka gagal.



Langkah pertama mereka adalah mengubah sejarah dengan menonjolkan pengganas komunis sebagai wira Negara. Hanya bangsa Cina DAP sahaja yang mengangkat komunis yang merupakan pembunuh bangsa Melayu dan menzalimi bangsa Melayu sebagai “Wira” mereka. Ini merupakan hakikat yang wajib semua rakyat Malaysia perhalusi dan fahami dengan mendalam.



Apabila Tanah Melayu merdeka pada 31 Ogos 1957, buruh imigran iaitu bangsa Cina dan India yang telah dibawa oleh British untuk bekerja di lombong bijih timah dan estet ini diterima sebagai warganegara Malaysia melalui konsep jus soli dan dimaktubkan dalam Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (Bahagian III-Kewarganegaraan; 3.1 Bab 1-Pemberian Kewarganegaraan; Artikel 14-22).


Pemberian kewarganegaraan ini ditimbalkan dengan penerimaan balas beberapa syarat utama yang meliputi hal ehwal berkaitan perlindungan dan penjagaan status dan hak bangsa Melayu sebagai PENDUDUK ASAL. Aturan timbal balas atau quid pro quo penerimaan syarat-syarat ini dikenali sebagai ‘kontrak sosial.’ Kontrak inilah yang dijadikan asas kepada pembentukan Perlembagaan Malaysia dan penubuhannya sebagai sebuah negara. Ini merupakan antara fakta sejarah yang cuba dipadamkan oleh Cina DAP.



Konsep ketuanan Melayu sering disalahfahami sebagai bermaksud orang Melayu adalah tuan kepada bangsa lain. Sebenarnya ia tidak sama sekali bermaksud demikian, kerana tiada kaum yang diperhambakan. Ia hanya bermaksud bahawa orang Melayu adalah tuan tanah, pemilik asal negeri ini yang perlu dihormati dan dikekalkan haknya. Ini tidak dapat diterima oleh bangsa Cina DAP. Adakah adil tindakan bangsa Cina ini? Atau adakah mereka telah lupa diri dan tidak mengenang budi. Adakah tindakan bangsa Melayu menerima bangsa Cina sebagai warganegara merupakan satu kesilapan yang amat besar seperti melepaskan ANJING TERSEPIT.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger