Home » » Kebiadapan DAP Hina Melayu

Kebiadapan DAP Hina Melayu

Written By LAILANATASHA on Thursday, November 7, 2013 | 4:00 PM

dap member

Keangkuhan DAP dalam isu menghina bangsa Melayu dalam setiap ruang dan luang yang ada begitu menyakitkan hati kita. Namun kita perlu renungkan semula bagaimana boleh timbul keberanian sebegitu rupa untuk DAP bertindak secara terang menghina kita. Segalanya telah mereka rancangkan dengan teliti bermula dengan tuntutan penghapusan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Ordinan Darurat 1948.



Apa yang lebih menyakitkan kita apabila tindakan DAP ini telah dibantu oleh bangsa Melayu yang mengkhianati Negara atas dasar dendam peribadi dan kepentingan masing-masing. Pada waktu yang sama sikap toleransi melampau kerajaan terhadap kebiadapan DAP juga turut menyumbang kepada keberanian berterusan DAP menghina bangsa Melayu.



Tony Pua sebelum ini telah menggelar ROS sebagai ‘anjing UMNO’ berhubung isu pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP selepas parti itu diarah menjalankan pemilihan semula berikutan pelbagai pihak mempertikaikan kewibawaan proses yang pertama pada 15 Disember tahun lalu. Desakan demi desakan meminta Tony Pua meminta maaf terhadap ROS yang majoriti kakitangannya adalah orang Melayu beragama Islam sekali gus mengguris hati kaum itu secara keseluruhannya dengan gelaran berkenaan. Namun rupa-rupanya ianya sekadar menjadi bahan lawak jenaka DAP sahaja. Mereka tidak pernah terlintas langsung untuk memohon maaf akan kebiadapan mereka ini.


Dalam keadaan DAP menang 38 kerusi di Parlimen mereka telah bertindak melampaui batas menghina bangsa Melayu yang merupakan tuan Tanah Melayu, Memang amat mengerikan untuk dibayangkan sekiranya mereka memenangi lebih banyak kerusi lagi. Demi mengekang daripada berlaku situasi kebiadapan yang lebih teruk DAP terhadap bangsa Melayu maka kerajaan harus bertindak tegas terhadap mereka. Dan yang lebih penting kita benamkan terus DAP dari arena politik tanahair pada PRU14 yang akan datang.



Sebenarnya sebelum ini Lim Kit Siang memang cukup “sakit hati” dengan jumlah penjawat awam Melayu yang ramai dalam kerajaan Barisan Nasional. Dalam tahun 2009 Lim kit Siang pernah berkata nisbah kakitangan awam-penduduk di Malaysia adalah yang tertinggi di Asia-Pasifik, iaitu 4.68 peratus berbanding 1.4 peratus bagi Singapura, 1.79 peratus bagi Indonesia, 1.85 peratus bagi Korea Selatan dan 2.06 peratus bagi Thailand. Tony Pua Kiam Wee, Setiausaha publisiti DAP dalam Sinchew Daily News, 1 November 2011 pula melaporkan bahawa jika Pakatan Rakyat (PR) dapat memerintah kerajaan pusat, mereka akan dikemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger