Home » » PANAS!! ANAK BINI CALON PAS HANGAT

PANAS!! ANAK BINI CALON PAS HANGAT

Written By LAILANATASHA on Tuesday, June 12, 2012 | 3:53 PM

PAS Terengganu telah memalu gendang dan menghebahkan bahawa Raja Bahrin akan masuk PAS.

Malah Raja Bahrin beberapa kali dibawa ke pentas ceramah PAS untuk memperkenalkannya sebagai calon di salah satu kerusi Parlimen / DUN di Kuala Terengganu.



Rasanya ramai yang kenal dengan anak gadis Raja Bahrin ini yang mana pernah jadi popular semasa dia kecil (kes Raja Bahrin bawa lari anaknya dari bekas isteri).

Kini anak gadisnya telah dewasa dan berkahwain.

Raja Bahrin diberitakan telah berkahwin dengan seorang artis iaitu Noryn Aziz. Mari kita tengok imej isteri bakal calon PAS ini.

PAS sekarang yang begitu terdesak untuk menang pilihan raya. Jika dahulu hanya ustaz atau ustazah boleh jadi calon PAS, sekarang ini sesiapa sahaja boleh jadi calon PAS asal mereka 'winnable' candidate. Walaupun individu tersebut baru masuk politik dan tidak tahu apa-apa tentang perjuangan PAS (termasuk calon bukan Islam yang bertanding di bawah DHPP).

Individu yang tidak melalui usrah yang yang direncanakan oleh Lujnah Tarbiyah dan Latihan Kepimpinan PAS pun boleh jadi pemimpin dalam parti. Bila keadaan ini berlaku, PAS berubah dari sebuah gerakan Islam yang perjuangkan Negara Islam kepada parti politik yang gila kuasa semata-mata.

Kita lihat kini ramai yang menyertai atau sokong PAS. Ramai yang pemuda dan pemudi yang tampal stiker, kibar bendera dan pakai baju PAS. Cuba tanya pada mereka, adakah mereka faham dasar perjuangan PAS? Jika mereka tahu pasal Islam, takkan muslimat PAS boleh buat perangai macam ni?

PAS tersesat jauh dari perjuangan asal kerana pemimpin-pemimpin mereka yang mabuk kuasa. Sampai satu masa, PAS bukan diruntuh oleh pihak lawan tetapi akan runtuh sendiri kerana nilai Islam dalam parti tersebut sudah hilang. Lihatlah bagaimana orang yang bukan ulama seperti Mat Sabu boleh dilantik ke jawatan Timbalan Presiden. Nak cakap Mat Sabu ni golongan profesional pun tak boleh sebab satu Malaysia tahu Mat Sabu tak habis belajar di ITM. Itulah hakikatnya







mymassa
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
June 12, 2012 at 4:27 PM

Assalamualaikum,

Sekadar peringatan bagi yang lupa." Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MALAYSIA KRITIS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger